سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون نیکوکارى بر زمانه و مردم آن غالب آید و کسى به دیگرى گمان بد برد ، که از او فضیحتى آشکار نشده ، ستم کرده است . و اگر بدکارى بر زمانه و مردم آن غالب شود و کسى به دیگرى گمان نیک برد خود را فریفته است . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :2
کل بازدید :60088
تعداد کل یاداشته ها : 42
103/2/13
11:41 ص

نباید بگذاریم تفکری مانند مجلس ششم(اصلاح طلبان) در مجلس حاکم شود

به گزارش خبرنگار اینا از نایین، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید جواد علوی(نماینده محترم ولی فقیه در ناحیه امام رضا(ع) اصفهان) در جمع چندین هزار نفری مردم در راهپیمایی پرشور 22بهمن شهر نایین در محل آستان مقدس امامزاده سلطان سیدعلی(ع) نایین اظهار داشت: بعد از غیبت امام زمان(عج) هیچ حکومتی تحت امر ولایت تشکیل نشد تا این که این امر به دست دست پرورده و شاگرد خلف علامه نایینی یعنی حضرت امام خمینی(ره) با تشکیل جمهوری اسلامی محقق شد.

وی ادامه داد: این انقلاب و حکومت اسلامی به قدری گسترش، قدرت و عزت یافته که می رود تا دامنه آن تمامی جهان را فراگیرد و اکنون بسیاری از کشورها از رهبری آن اطاعت و فرمانبردار هستند. مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام رضا(ع) اصفهان خاطرنشان کرد: یک حکومت اسلامی به رهبری عالم فقیه در ایران اسلامی تشکیل شد و با وجود تبلیغات فراوان دشمنان، اکنون بسیاری از امت اسلامی افتخار می کنند که تحت اطاعت امام خامنه ای باشند و حتی در برخی جاها در ولایت پذیری و اطاعت از ولایت از ما جلو نیز افتاده اند. وی افزود: درحال حاضر همانگونه که طلوع فجر بشارت دهنده طلوع خورشید است، طلوع فجر انقلاب اسلامی نیز بشارت دهنده بیداری اسلامی و ظهور منجی آخر زمان شده است و جهان در انتظار این واقعه بزرگ نشسته است.حجت الاسلام علوی با اشاره به خطبه های تاریخی و حیدرگونه رهبر  معظم انقلاب در نمازجمعه اخیر تهران تصریح کرد: امروز عبادت بزرگ، وحدت، همدلی، اتحاد و انسجام ملت مسلمان ایران اسلامی است که باعث تقویت روحیه مسلمانان عالم در بلاد خود شده و باعث پیروزی های بیشتر آنان در مقابل دیکتاتورهای منطقه و استکبارجهانی خواهد شد. وی ادامه داد: انقلاب و امت اسلامی ایران، عظمت و ابهت پوشالی امریکا را در هم شکست و به همگان ثابت کرد که نه تنها از تحریم ها، تهدیدها و حمله نظامی باکی ندارد بلکه تمامی اینها را به فرصت تبدیل کرده و روز به روز بر عزت و اقتدار ایران اسلامی افزوده می شود. حجت الاسلام علوی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در اوج اقتدار و عزت قرار دارد اضافه کرد: ‌امروز کار به جایی رسیده که در قلب شهرهای امریکا و به دست مردم خود امریکا تظاهرات علیه سیاست های دولتمردان آن کشور و سیاست های ضدایرانی آنان به راه انداخته می شود و در حال حاضر هیچ کشوری در منطقه بدون اجازه ایران کاری انجام نمی دهد. وی در ادامه با اشاره به پیشِ رو بودن انتخابات و تاکید بر اهمیت آن گفت: در کشورهای دیگر وقتی انتخابات برگزار می شود، خبرگزاری ها و مطبوعات دنیا فقط به درج یکی دو خبر از آن کفایت می کنند این در حالی است که چندین ماه قبل از شروع انتخابات ایران، این بحث به تیتر یک تمامی روزنامه ها، خبرگزاری ها و سایت های اطلاع رسانی آنها تبدیل شده و تمام توان خود را برای آن بسیج می کنند. حجت الاسلام علوی ادامه داد: این امر نشان از اهمیت بحث انتخابات در ایران اسلامی را دارد و نشان می دهد که دشمن باز نیز چشم تمطع به انتخابات دوخته است. وی افزود: در شرایط کنونی نباید بگذاریم تفکری مانند مجلس ششم{اصلاح طلبان} که کشور را دچار چالش کرد در مجلس حاکم شود و نقشه دشمن نیز همین است البته امروز باید مراقب باشیم که آن تفکری که در مقابل رهبری ایستاد، اکنون رنگ عوض نکرده و با مردم فریبی{اشاره به برخی کاندیداها که دوره قبل در جبهه اصلاحات بودند ولی در حال حاضر برای مردم فریبی، به ظاهر رنگ عوض کرده و خود را اصولگرا می نامند} در عرصه انتخابات و مجلس وارد نشود. علوی با اشاره به این که حضورحداکثری در انتخابات نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تاکید کرد: باید مردم بصیر و آگاه با اطمینان و هوشیاری کامل بهترین و اصلح ترین شخص را انتخاب کرده و اجازه ندهند دشمنان خارجی و ناآگاهان داخلی و غافلان خارجی این عظمت و اقتدار امروزی ایران را خدشه دار کنند.


90/11/30::: 1:18 ص
نظر()
  
  

به بهانه تایید صلاحیت دکتر حسین حسنی(3)

«فجر یعنی شکافته شدن دل ظلمت وتاریکی بوسیله نور و روشن شدن حقایق»

 همشهریان محترم با سلام و تبریک

تبریک بواسطه آنکه یکبار دیگر در یک آزمون بزرگ الهی که همان دل نهادن به وعده یاری خداوند در روشن شدن حقایق و کنار رفتن پرده ظلمت وتاریکی است پیروز و سربلند بیرون آمدیم و دیدیم که گرچه ابرهای تاریک فتنه برای بی آبرو و بی دین جلوه دادن جوانان شهرمان چند روزی آسمان شهرمان را تاریک کرده بودند اما در آستانه سی و سومین سالگرد طلوع فجر پیروزی انقلاب، مهر تایید جوانان پاک ما از زبان فقیهان پاک کشورمان که فارغ از وابستگی های جناحی و فشارهای سیاسیون هستند صادر شد و امسال فجر پیروزی برای ما مردم نایین دوجشن داشت که هردو، جشن ِ نور و روشنایی بود و اگر غیر از این بود باید در سنت های الهی شک می کردیم که مولای متقیان میفرمایند ای مردم آنکس که از راه آشکار برود به آب می رسد و هر کس از راه راست منحرف شود سر گردان می ماند (خ201) و ما قبلا نیز به دوستان عزیزی که برای رسیدن مقصد نمایندگی مجلس هر چیزی را موثر می دانستند جز خداوند و وعده های او، این کلام مولا را هشدار داده بودیم و امروز سرگردانی آنها را در راهپیمایی 22 بهمن نایین دیدیم.و تبریک دوم به دکتر عزیزمان که حاضر نشد جز از راه آشکار که همه مردم می دیدند حرکت کند و حتی به پیغام های لابی اقتدارگرای منطقه در این چند روز نیز علیرغم فشارها توجهی نکرد و به نصرت خداوند امیدوار بود و نتیجه آنرا هم دید.

واما یک سئوال اساسی :چرا وقتی شما می دانستید باند اقتدار گرا دارد با تمام توان خود برای رد صلاحیت دکتر حسنی و سایرین تلاش می کند حرکت پیش دستانه یا متقابلی انجام ندادید؟

این سئوالی است که امروزه بسیار مطرح است ودر پاسخ به آن باید بگویم سیاست دکتر حسنی هرگز حذف رقیب و یا بی آبرو کردن دیگران نبوده و نیست چرا که اگر بود همین کاندیدای اقتدار گرا کم نداشت از موارد قابل تامل، چون چاپ برعکس پرچم ایران در چندین مورد، حمایت از طریق حزب منحله مشارکت، وضعیت رییس فعلی و گذشته ستاد ایشان، استفاده از زور در مجامع عمومی و... و اینها همه آشکار و اظهر من الشمس بود و نیازی به چادر زدن جلوی در هیئت نظارت استانی نداشت تا چه رسد به تهمت زدن به افراد سالم و پاک و البته اینکار در نظر ایشان و دوستانشان نوعی زرنگی و سیاست است و عجیب اینست که اینان همه خود را علمای دهر می دانند و شاید این فرمایش علی (ع) را نشنیده اند که:«امروز در زمانه ای زندگی می کنیم که بیشتر مردم حیله و نیرنگ را زیرکی می پندارند و افراد جاهل آنان را اهل تدبر می خوانند، چگونه فکر می کنند؟ خدا بکشد آنها را؟ چه بسا شخصی تمام پیش آمدهای آینده را می داند و راه های مکر و حیله را می شناسد ولی امر و نهی پروردگار مانع اوست و با اینکه قدرت انجام آنرا دارد آنرا به روشنی رها می سازد اما آنکس که از گناه و مخالفت با دین پروا ندارد از فرصتها برای نیرنگ بازی استفاده میکند» (خ41)   تهمت زدن کاری ندارد همانگونه که ایشان به دکتر حسنی، دکتر کریمی و... تهمت زدند ولی مقدمه آن کنار گذاشتن دین و ایمان است که قطعا برای دکتر حسنی و امثال ایشان براحتی ممکن نیست و بازهم این کلام مولا را به شما یاد آوری می کنم که:«به جانم سوگند اگر ما در مبارزه مثل شما بودیم هرگز پایه ای برای دین استوار نمی ماند و شاخه ای از درخت ایمان سبز نمی گردید بخدا سوگند شما هم اکنون از سینه شتر خون می دوشید و سر انجامی جز پشیمانی ندارید» (خ56)   و امروز در راهپیمایی 22 بهمن شهر نایین به چشم دیدید که مردم نایین چگونه فرزند پاک خود(دکتر حسنی) را در آغوش فشرده و از او استقبال نمودند و رو سیاهی این چند روز شایعه پراکنی و تهمت زنی که بخیال شما سیاست انتخاباتی تان بود ماند به ذغال... .

تشکر از رقیب

اما جای دارد در اینجا من به نمایندگی از مردم نایین و خور از شما و باند اقتدار گرای حامی شما نیز یک تشکر جدی داشته باشم و آن اینکه ما داشتیم کم کم سست می شدیم و انتخابات و اینکه چه کسی بیاید داشت برای ما عادی می شد اما با این نقشه های به اصطلاح سیاسی شما یکبار دیگر چشمان همه ما باز شد، دور هم جمع شدیم و یادمان آمد که ثمره تفرقه چیزی نیست جز شکست، پس ما مردم نایین و خور این اتحاد و همدلی خود در حمایت از دکتر حسنی و عبور از شما را حتما مدیون شما و مشاوران نایین و تهران نشین شما هستیم اما یک نصیحت به شما و مشاورانتان: اگر می خواهیم در راه راست حرکت کرده و به فرمایش علی (ع) به آب برسیم لازمه آن اینست که به خدا و وعده های او اعتماد داشته و برای هر مقصد کوچکی دین خود را از دست نداده و حاضر به انجام هر کاری نشویم چرا که آنکس که نتیجه کار را مشخص می کند ما و مشاورانمان نیستیم بلکه همان خدایی است که ما بعضا در محاسبات و برنامه ریزی هایمان او را بحساب نمی آوریم.

 حضرت علی (ع) می فرمایند:«همانا بخل و ترس و حرص، غرائض گوناگونی هستندکه ریشه آنها بد گمانی بخدای بزرگ است»

ادامه دارد ...


90/11/23::: 12:19 ص
نظر()
  
  

صلاحیت آقای دکتر حسین حسنی بافرانی

مورد تایید شورای محترم نگهبان قرار گرفت


90/11/22::: 10:18 ص
نظر()
  
  

«قابل توجه آنهایی که به خاطر منافع شخصی و پست و مقام دنیوی به هر کاری دست می زنند، حتی گناه بزرگ تهمت به افراد صالح»

حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای شفیعی امام جمعه موقت شهر نایین در بیانات ارزشمندی به نقد فضای سیاسی موجود در شهرستان که سرشار از آلودگی به تهمت و افترا شده پرداخته و فرمودند:

اگر کسی به مسلمانی تهمت بزند، در صورتیکه توبه کند، آخرین کسی است که وارد بهشت میشود و اگر توبه نکند اولین کسی است که وارد جهنم میشود. گناه غیبت در جایی است که عیبی وجود دارد اما این عیب پنهان است و کسی می آید و آن را آشکارکرده، در حضور دیگران مطرح میکند و شخص را بی آبرو می کند. اما گناه تهمت جایی است که عیبی وجود ندارد ، نقصی در شخص نیست، اما دامن پاک یک انسان مؤمن را لکه دار میکند. تهمت و افترا گناهی است که در شخص وجود ندارد، در انسان مؤمن وجود ندارد و کسی می آید و گناهی را به او نسبت میدهد و مطرح میکند . بنابراین در شرایطی که عرض کردیم گاهی می بینیم که طمع ثروت ، مال دنیا ، قدرت، ریاست و پست و مقام ، منشأیی میشود برای افترا و تهمت. در زمان حضرت موسی(ع) وقتی حضرت از هارون طلب زکات میکند، وی برای اینکه زکات را پرداخت نکند، حاضر میشود که به موسای پیغمبر(ع) تهمت و افترا بزند. چون نمیتواند از مال دنیا بگذرد و نمیخواهد حق الله را ادا کند. گاهی برای رسیدن به مقام و قدرت ، بعضی ها مرتکب تهمت و افترا میشوند. البته انتخابات؛ رسیدن و قدرت و ریاست نیست ، اینجا بحث خدمت به مردم است و این اشتباه است که کسی تصور کند که با پیروزی در انتخابات به قدرت میرسد چون این انتخاب ، صرفا" برای خدمت است . متأسفانه بعضی ها آگاهانه یا ناآگاهانه ، دانسته یا نادانسته، سخن هایی بر زبان جاری میکنند که در شأن یک انسان مؤمن ، متدین و یک انسان با تقوا نیست که این سخنان را مطرح بکند.گاهی افراد برای اینکه کاندید مورد نظرشان رأی بیاورد یا او را از صندوق بیرون بیاورند و انتخاب شود، حاضر میشوند که دیگران را لت و پار کنند، شخصی را آلوده کنند برای اینکه این شخص، مورد نظرشان نیست و این همان تهمتی است که گاه میبینیم برای کوبیدن افراد و از صحنه بیرون کردن آنان مطرح میشود و برخی نیز متأسفانه به آن دامن میزنند و این گناهی بزرگ و نابخشودنی است.   شخصی از امیرالمؤمنین علی(ع) سئوال کرد :  یا علی!! چه چیز از آسمانها بزرگتر است؟  حضرت در جواب این سئوال فرمودند:  بهتان و افترا و تهمت برآن کسیکه بری است، برآن کسی که دامنش پاک است، از آسمانها هم بزرگتر است .

امام صادق (ع) فرمودند:«گناه تهمت و افترا، از کوه های سر به فلک کشیده بزرگ تر و سنگین تر است.» چرا بعضی بی تقوایی میکنند؟ بعضی از افراد ، به عواقب خطرناک این گناهان بی توجه هستند و به راحتی چیزهایی بر زبانشان جاری میشود که بعضا" کار دشمن هم هست اما لااقل مؤمنین باید هوشیار باشند. در بحث ظنّ و گمان عرض کردیم خدمت شما عزیزان که امیرالمؤمنین علی(ع) میفرماید: آنجا که راه چاره ای وجود دارد،کار برادر مؤمنت را به خوبی تفسیر کن، نگو حتما" یک صحبتی بوده که مردم مطرح می کنند قرآن کریم صریحا" بر این تفکر ، خط بطلان می کشد و میفرماید:  آن چه که از آن آگاه نیستی و مطمئن نیستی، مطرح نکن. امیرالمؤمنین علی(ع) همچنین میفرماید: بین حق و باطل چهار انگشت فاصله است. آنچه که به چشم خود می بینی حقیقت دارد اما بر اکثر آنچه که انسان میشنود اعتباری نیست. این در مقابل آن حرفهایی است که بعضی ها میگویند تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها....!  بعضی از چیزها هست که اصلا" حقیقت ندارد ولی مطرح میشود. امام صادق(ع) میفرماید: تهمت و افترا ، ایمان را ذوب میکند و از بین میبرد . گناه تهمت، اینگونه انسان را از ایمان تهی میکند!!   روایت دیگری است درباره ی عذاب کسانیکه تهمت میزنند : کسی که مؤمن یا مؤمنه ای را مورد اتّهام قراربدهد، خدای متعال در روز قیامت اورا، در محلی از آتش نگه میدارد تا از عهده ی آنچه که گفته ، برآید.    وجود نازنین خاتم الانبیاءمحمد (ص) یکی از کسانی را که لعن میکند ، کسی است که به دیگری تهمت میزند و در این باب حضرت می فرمایند: کسی که برادر مؤمنش را مورد تهمت قرار دهد، از رحمت خدا دور است.   تهمت انواع و اقسامی دارد، گاهی اتهام به سوی خداست و این بدترین نوع تهمت است . چه کسی ظلم و گناهش بیشتر از آن کسی است که به خدا افترا می بندد و یا پیغمبر اکرم(ص) را مورد اتهام قرار میدهد. مشرکین این کار را می کردند.  گاه پیغمبر خدا را با القاب زشتی از قبیل : ساحر، کذّاب ،شاعر و مجنون، متهم می کردند و کمترین تهمت که که گناهش ، بزرگترین است، متهم کردن انسان مؤمن است.

انشاءا... خداوند متعال به همه ی ما درس عفت و پاکدامنی و تقوا و دور شدن از تمام صفات زشت و رذیله، مخصوصا" گناهانی که توبه از آن بسیار سخت خواهد بود، محفوظ و مصون بدارد.

 


90/11/18::: 2:6 ص
نظر()
  
  

به بهانه رد صلاحیت دکتر حسین حسنی (2)

فرشته ها چرا برایتان دست نمی زنند!

با سلام و احترام خدمت همشهریان محترم

در ابتدای سخن از الطاف دلگرم کننده شما در خصوص متن اول قدردانی می کنم و اینکه سخن بر دل دوستان و همشهریان نشسته را فقط از این جهت بدانید که سخن کز دل بر آید لاجرم بر دل نشیند و شنیدن حقایق موجود همیشه برای دلهای مومن و فهیم دلنشین است همانگونه که بعضا برای دلهای آکنده از عناد و لجاجت سخت ورنجور است و گویا آن متن خود فتح بابی شده است برای شناخت هر چه بهتر باندی اقتدار گرا که از افراد با نفوذ نایین و خور تشکیل شده است که علیرغم چهره های مذهبی و پینه بسته شان بوقت امتحان الهی بصیرت از آنها گرفته شد و همانگونه که در فتنه 88 جزو خواص بی بصیرت شهرستان بودند اینک نیز با این بی تقوایی که در بی آبرو کردن جوانان شهرستان از خود نشان دادند بازهم در امتحان بصیرت مردود شدند.

 در اینجا فقط یک سئوال از این گروه اقتدار گرا که بنظر خودشان خوب و بد مردم را بهتر از خود مردم می فهمند دارم و آن اینست که شما در روز بعد از اعلام رد صلاحیت عزیزانی چون دکتر حسنی، دکتر کریمی و مهندس بلانیان و... فورا در نایین مراسمی گرفتید و این موفقیت را بهم تبریک گفتید و بعد با حضور یکی از کاندیداهای محترم که با تغییر موضع از چپ به راست قول مطیع بودن را به شما داده با هم به خور و فرخی و جندق و چاهملک هم رفتید تا از این خلا ایجاد شده استفاده واعلام موجودیت کنید چه شد که نه در نایین و نه در جندق ون ه در خور و نه در فرخی و نه در هیچیک از جاهای دیگر مردم و بزرگان آنها به شما روی خوش نشان ندادند و بعضا یا شما را به خانه هایشان راه ندادند و اگر هم پذیرفتند با اکراه بود ؟ چه شد که بر خلاف تصور و پیش بینی شما مردم مومن و متدین نایین و خور که همچون فرشته هایی در دل کویرند برای اینکار شما دست نزدند و هورا نکشیدند؟ آیا با خود اندیشیده اید که حتی طرفداران آقای مهندس رضوی هم که  دور قبل از کاندیدای مورد نظر شما (البته آن زمان مورد نظر شما نبود) حمایت می کردند اینبار هیچ روی خوشی به شما و ایشان نشان ندادند؟

آیا این از آن جهت نیست که آنها شما را مقصر بی آبرو کردن بهترین جوانانشان می دانند؟ آیا از این جهت نیست که می دانند شما همه نیروی خود را برای بی دین جلوه دادن بهترین جوانان آنها صرف کرده اید؟ آیا ندیدید که آنها از شادی شما در بی آبرویی دادن به جوانانشان اعم از دکتر حسنی و دکتر کریمی و مهندس بلانیان و غیره ناراحت هستند که بعید میدانم ندیده باشید پس حتما خودتان را به ندیدن زده اید و البته بنده خدا کاندیدای مورد نظر شما که با طناب شما به چاهی رفته که اکنون روزی صد بار از خدا آرزوی بیرون آمدن از آنرا میکند، آری این همان وعده خداوند است که با صبر در راه خدا پیروزی را نصیب خود خواهید کرد و شما با اینکار نسنجیده تان در قلع و قمع کردن جوانان نایینی عزم همه ما را در یک موضوع مستحکمتر کردید و آن شعار «هر کس غیر از کاندیدای مورد نظر شماست» .

ادامه دارد....


90/11/11::: 10:43 ع
نظر()
  
  
   1   2      >